On-line učionica

9. jun 2013.

Rezultati kontrolne vežbe i ispraćaj poslednje generacije kontrolora u metalurgiji u našoj školi

Filed under: Sistemi za obradu podataka,Teorija — jelena100janovic @ 11:15 am

Ove godine završava poslednja generacija maturanata Kontrolora u metalurgiji u našoj školi. Time se završava i postojanje predmeta Sistemi za obradu podataka kod nas.

Obzirom da tog smera ni predmeta od sledeće školske godine neće više biti, odlučila sam da ne menjam plan i program, pripreme, primere i zadatke i da, po prvi put, odradim sve isto kao i prethodne školske godine. Naravno, to nije moglo baš idealno da se uredi, pošto je svaki sastav odeljenja drugačiji, ali sam nekako sa časom manje ili više, tamo ili vamo, uspevala da otpratim sve što je prethodna generacija odradila.

I, tu negde, kod poslednje provere znanja, ne računajući popravljanje ocena, sam se umorila i odlučila da promenim kontrolnu vežbu. Korelaciju smo vežbali na nekim starim primerima, korelaciji broja neopravdanih izostanaka i upisivanja u napomene i ocene iz vladanja (savršena korelacija), ukupnog broja izostanaka i školskog uspeha na polugodištu, opet očekivani rezultati. Taman su se svi ušuškali u osećaj da u školi sve savršeno funkcioniše…

A onda sam nabasala na rezultate istraživanja resornog ministarstva o poslednjih 6 godina održavanja prijemnih ispita za upis u srednje škole i upisnosti prve, odnosno prve tri škole sa liste želja – savršeno za dve grupe na kontrolnom! Dala bih Vam link na podatke, ali je ministarstvo promenilo sajt i sada više toga, a ni mnogih drugih korisnih dokumenata, nema!

Od učenika je traženo da predvide korelaciju, a zatim izračunaju regresionu pravu i korelaciju i rastumače rezultate. Negde oko polovine rada, počeli su po malo da se bune i meškolje. Kada sam ih pitala o čemu se radi, požalili su se da dobijaju čudne rezultate. Rekla sam im da slobodno urade kao što su naučili i napišu šta su dobili.

O čemu se radilo?

Očigledno je da upisnost prve (prve tri) želje zavisi od rezultata prijemnog, a ne obrnuto. Očigledno je i da se očekuje pozitivna korelacija – što bolje uradimo prijemni, veće su nam šanse da upišemo željenu školu.

Međutim, rezultati su ispali potpuno suprotni – maturanti su morali na kraju da napišu zaključak da je korelacija, doduše slaba, negativna! Odnosno, da, pošto su i oni deo tih generacija iz istraživanja, su i oni, što su bolje uradili prijemni, imali manje šanse da upišu željenu školu!

Slika19

Doduše, mogu se rezultati objasniti i činjenicom da su bolji đaci više grešili u ocenama svojih sposobnosti od onih koji su unapred znali koliko ne znaju, ali ipak…

Možda sam pogrešila što sam dala ovakav kontrolni, možda nisam. Meni se čini da je dobro da vide da, iako nešto u lokalnom okruženju „fer“ funkcioniše, na nekim višim instancama i ne mora da bude tako. Umesto još jedne lekcije o statistici – dobili su jednu životnu… ne tako optimističnu.

U svakom slučaju, ovim zatvaram temu ovog predmeta i svima im želim srećan ulazak u svet odraslih!🙂

Ostavite komentar »

Nema komentara.

RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Ostavite odgovor

Popunite detalje ispod ili pritisnite na ikonicu da biste se prijavili:

WordPress.com logo

Komentarišet koristeći svoj WordPress.com nalog. Odjavite se / Promeni )

Slika na Tviteru

Komentarišet koristeći svoj Twitter nalog. Odjavite se / Promeni )

Fejsbukova fotografija

Komentarišet koristeći svoj Facebook nalog. Odjavite se / Promeni )

Google+ photo

Komentarišet koristeći svoj Google+ nalog. Odjavite se / Promeni )

Povezivanje sa %s

Blog na WordPress.com.

%d bloggers like this: