On-line učionica

16. april 2012.

Ljutnja, autorska prava, slobodne informacije i zloupotreba

Filed under: Opšti — jelena100janovic @ 10:54 am

Hm… Ovaj post pišem iz ljutnje, pa ne znam koliko će ostati on-line…

Mislim, ja jesam napisala na strani o blogu da nemam ništa protiv da neki kolega/koleginica upotrebi moje članke u svom radu, ali stvarno nisam očekivala da će biti… da ne vređam :@

Elem, neko je bio dovoljno drzak da ceo moj post „rebloguje“, ali tako da ne ostavi ni izvor… a to je jako ružno, zaista! Iako mi prija da neko smatra da je neka moja „lekcija“ vredna predstavljanja svojim učenicima, ipak to nije način… Mislila sam da će ih kolege koristiti na časovima i linkujući njima potrebne lekcije na svojim blogovima, ukratko sarađujući, kao što mnogi već rade, uključujući i mene.

Zato, na moju žalost (naivno sam smatrala da to nije potrebno) od danas, sav sadržaj ovog bloga će potpadati pod uslove Creative Commons licence.

13 komentara »

  1. Добра страна овог догађаја је што су Ваше лекције довољно добре да их неко присвоји. Као што сам увек коментарисао.🙂 Наравно, и без обзира на ауторска права, неки бонтон налаже да се аутор свакако наведе.

    Komentar od metodicar — 16. april 2012. @ 11:29 am | Odgovor

    • Zato sam se i naljutila…
      Nije problem ako sam nešto dobro napravila, naravno da želim da dopre do što većeg broja ljudi, i kao što sam gore rekla, prija sujeti s jedne strane.🙂 Inače, hvala🙂
      Ali potpuno je drugačiji osećaj kada pronađeš svoj rad, nepotpisan, nepreporučen, kako ga neko drugi koristi kao svoj.
      Ipak je u ovaj blog, sem stručnosti, uložen i mukotrpan rad kreiranja slika i formula i onda kada to neko prosto prisvoji – nije lepo😦

      Komentar od jelena100janovic — 16. april 2012. @ 11:42 am | Odgovor

      • Никад није лепо када неко присвоји нечији рад. Потпуно разумем зашто је овај чланак настао.

        Komentar od metodicar — 16. april 2012. @ 11:52 am

  2. Poštovana koleginice!
    Potpuno razumem Vaš osećaj nakon što ste videli svoj- „tudji“ članak na nečijem blogu! U najmanju ruku kultura nam nalaže da navedemo izvor na koji se oslanjamo, a ako ne doradjujemo ni u jednom slovu nešto što je neko već objavio smisleno je linkovati isti članak.
    Vama želim još mnogo tekstova koje će kolege smatrati korisnim za njihovu nastavu, a što manje ovakvih incidenata!
    Srdačan pozdrav!

    Komentar od MileticJ — 16. april 2012. @ 11:56 am | Odgovor

  3. Potpuno vas razumem i podrzavam. Pozdrav !

    Komentar od tatjana1968 — 16. april 2012. @ 12:12 pm | Odgovor

  4. Poznat mi je taj osećaj. Borim se protiv toga i pišem o poštovanju autorskih prava (pa čak i danas)
    Sutra sa maturantima razgovaram o ovoj vrsti problema
    http://racunarstvoiinformatika.wordpress.com/2012/04/16/postovanje-autorskih-prava-na-internetu-i-prava-privatnosti/
    Želim da naši đaci ne ponavljaju ovakve greške.
    Tačno je da preuzimanje sadržaja govori o njegovoj vrednosti, ali ipak bi trebalo navesti izvor.

    Često kažem „mogu da mi uzmu tekst i pripremu za čas, ali ono što radim na času i kako radim ne mogu mi uzeti.
    Njihov čas nikad neće biti kao moj“🙂

    Komentar od racunarstvoiinformatika — 16. april 2012. @ 11:54 pm | Odgovor

  5. Meni se ovo redovno desava. Ne znam samo kako tome da stanem u kraj. Razumem u potpunosti vasu reakciju.

    Komentar od otkacena — 17. april 2012. @ 10:54 am | Odgovor

    • Hvala na podršci… Ne znam, mogla sam da prozovem kolegu ili tako nešto, ali se sve nadam – naučiće iz greške😉

      Komentar od jelena100janovic — 17. april 2012. @ 11:05 am | Odgovor

      • Nema na cemu. Obzirom da zivimo u zemlji gde se redovno krade…zakljucak se namece sam.:/

        Komentar od otkacena — 17. april 2012. @ 12:39 pm


RSS feed for comments on this post. TrackBack URI

Ostavite odgovor

Blog na WordPress.com.

